25 Şubat 2012 Cumartesi

GREECE ve KRİZ (YUNANİSTAN)

Son bir iki yıldır Yunanistan kendinden söz ettiriyor. Söz ettiriyor derken maalesef olumsuz konularda! Herkesin bildiği üzere kriz...
Kriz bizlerin yani Türkiyede yaşayanların çok yakından bildiği bir konu. Belki de bu nedenle onları en iyi anlayanlar bizlerizdir. Konu Greece ve Kriz olarak görünse de ben bu sıkıcı konuda yazmak istemiyorum. Aksine, Krizden çok Yunanistan'ın cennet gibi güzelliğini, biraz denizleriniş, sahillerini, küçük yerleşim yerlerini yazmak istiyorum. Ama birazdann...

Birazdan dediğim zaman zarfı baya uzun bir ara olmuş ama döndüm.
Ne demiştik, Yunanistan (Greece) şu sıralar kriz belasından kurtulma çabalarında. En yakın zamanda eski günlerine dönmesi dileğimle.

Eski yazılarımda Yunanistan' ın birkac şehri hakkında yazılar yazmıştım. Volos gibi...
Volos Selanik (Thesaloniki) ve Atina'nın (Athens) ortasında kalan küçük bir sahil şehri ve benim yaşadığım ve de İzmir'in kız kardeşi. Şehre güzellik, nem, mavilik katan denizi; çeşit çeşit yemekleri, mezeleri ve kışın heybet yazın can katan Pelion dağı. Anlatmakla bitmeyecek güzellikleri barındıran dağ... Herkese hitap eden bir yer burası, sizi daha şehrin büyüsünden olacak ilk anda sarıp sarmalıyor.
Hem misafir hem de yıllardır orda yaşamışsınız hissi veriyor.
Volos ve Pelion dağının ayrıntılarını yazmak gerekirse, şöyleki:
Dünyanın çoğu ülkesinden özellikle yaz aylarında başta Atina ve Selanik olmak üzere Volos'a da uçak seferleri var. Ama Türkiye için Atina ve Selanik'e hemen hemen hergün uçakla, yine otobüsle hergün gün de 2 bazen 3 seferlik otobüs seferleri düzenleniyor. Ayrıca kendi arabanızla gelmeniz mümkün.

Neden lafı Pelion'a getirdim? Sanırım ordaki güzellikleri paylaşmak istedim ve sanırım sizler de görünce bana hak vereceksiniz.

1 yorum:

  1. thank you so much. ı will try to look. thanks again from Turkey and Greece...

    YanıtlaSil